34 vasútvonalát érinti a járványügyi menetrend. A vidéki mellékvonalakat szinte teljesen lenullázzák.
Miközben népünk vezérei magánrepcsikkel furikáznak, addig a mezei polgár kénytelen a közösségire átkeresztelt tömegközlekedést igénybe venni. Illetve, ami maradt belőle, ugyanis a vámpírkormány elég alaposan beintett a vasútnak is.
Június 6-án lépett érvénybe több vasútvonalon az ideiglenes járványügyi menetrend. Az intézkedést az utasforgalom csökkenésével magyarázták, ezért vonat helyett/mellett részben pótlóbuszok szállítják az utasokat. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kezdeményezte a lépést, úgy látszik, nem hajtották át a naptárt, valahol április tájékán maradtak le.
Az új menetrend bevezetése több ponton is megkérdőjelezhető. A járatritkítás a korlátozások enyhítése után indult, amikor a vonalakat pont, hogy egyre többen vennék igénybe. Viszont a járvány nem múlt el, most kéne csak igazán megtartani a másfél méteres távolságot. Kétséges, hogy egy kisebb utasterű buszban ez kivitelezhető-e.
Messze a legnagyobb ellentmondás, hogy a vonatok továbbra is járnak a vonalakon, azonban csökkentett számban. Tehát a meglévő vasúti síneket kihasználatlanul hagyják, helyette buszokkal és megnőtt menetidővel húzzák az emberek idegeit.
A Kiskunságban érintett a Szolnok-Lakitelek-Kiskunfélegyháza-Szentes vonal, illetve a Lakitelek-Kunszentmárton szakasz.
Óriási pazarlás, hiszen hiába akarnak spórolni, a vonatpótló buszok bérlése, fenntartása és a munkaerő ugyanúgy súlyos pénzekbe kerül.
A 444.hu több közlekedésügyi szakértővel értekezett,
Egytől egyig szakmailag megalapozatlannak, károsnak, és az esetleges gazdaságossági célok elérésére is alkalmatlannak találták a minisztérium lépését.
Nyilvánvaló, hogy a döntésnek rejtett oka is van. Régóta köztudott, hogy a vidéki vonalakat csak koloncként tartják számon, a MÁV ezzel a lépéssel akar megszabadulni tőlük. A csicska-kormány fejlesztés helyett egyszerűen hazavágja a vasúti közlekedést – nem számít, hogy mennyivel több idő, jó lesz az embereknek buszon is.